torsdag 7. juni 2012

Priceless..

Å for et øyeblikk det var i barnehagen idag. Nesten som tatt ut fra en film;

Sommerfest i barnehagen, og storebror skulle få diplom og boka fra førskolegruppa. En avsluttning og feiring for de som skal begynne på skolen. Et stort øyeblikk og noe storebror har gledet seg til.
Pappa har reist tur retur Trondheim-Oslo idag, og har forklart til storebror at han desverre ikke kan komme - og at han synes det var veldig dumt.
Storebror syntes også at dette var dumt. Men som plaster på såret så skal mormor bli med istedet.

Det er en nydelig ettermiddag. Vi griller og koser oss i sola. Barna løper rundt og viser stolt fram barnehagen og vennene sine til foreldre og besteforeldre.
Så samles barna for å synge sangene de har øvd mye på. Først alle barna, så bare de største.
Akkurat når førskolebarna synger sin siste sang, kommer Pappa gjennom porten i barnehagen.
Han rakk det!
Den høytidelige utdelingen av diplom og førskoleboka skal starte, da Jonathan oppdager Pappan sin. Tydelig glad og overrasket - ser jeg at han lydløs sier "Pappa".
Han viste nemlig ikke at Pappa skulle komme tilbake idag.
Sola skinte, gutten fikk diplomen sin til stående applaus og Pappa kan si at han var der. Han var der akkurat i det øyeblikket storebror stod i rampelyset.
Jeg kan fortsatt se det for meg i slow-motion.
Uttrykket til storebror når han oppdager Pappa.
Priceless.

Gratulerer med fem flotte barnehageår, Jonathan!

9 kommentarer:

  1. snufs snufs, for en fin dag! Hurra for Jonathan, og for at Pappa rakk det i tide! Barnehagestadiet er tilbakelagt, nå ligger nye spennede dager foran og venter. Men først.... EN HERRRLIG SOMMER!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Johoo! Mye spennende i vente framover nå :o)

      Slett
  2. Åh, nå begynner jeg nesten å grine. så fin overraskelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg måtte felle noen tårer altså - alle ble så glade, spesielt hovedpersonen :)

      Slett
  3. Herlig! Finnes jo ikke noe bedre enn det (er jo både SAS reklamen og Kodak-moment på en gang). Gleder meg til sånne opplevelser.

    Klem Kirsti

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja dette var rene reklamefilmen. Mye å glede seg til, Kirsti :o)

      Slett
  4. For et rørende øyeblikk:)
    Du er utrolig flik til å sette ord på disse stundene,
    det er så koselig å lese hos deg.
    Og legg til de fine bildene dine - er det noe rart at du er en av mine favoritter:D

    Håper dere har en deilig helg
    god klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å, så koselige ord - takk Hanne:) Du inspirerer meg mye!
      God Helg til dere også,
      Klemklem :o)

      Slett
  5. Ser det var flere enn meg som ble rørt her..!
    Foreldre betyr nok mer for sine barn enn de mange ganger tror:)
    Takk for at du delte:)
    klemklem

    SvarSlett