tirsdag 5. juni 2012

Stor mage..

Jeg vet jeg ser veldig fødeklar ut. Selv om det faktisk er to mnd igjen til termin.
Men slik var det med de to første også. Magen er kjempe stor og inne der ligger det en stor gutt.
Akkurat som de andre gangene.

Mange synes det er fasinerende med så stor mage.
Folk smiler til meg på gaten, spesielt de eldre damene.
I barnehagen kommer barna løpende og lurer på om de kan få ta på magen.
På butikken kommer det fremmede damer bort til meg og gir meg tips til hva jeg har i vente...
Jeg kommer vistnok til å bli avhengig av våtservietter og jeg må kjøpe mange vaskekluter. Jeg får meg ikke til å si at jeg har to barn fra før. Jeg bare smiler og sier at det skal jeg huske.
Mange blir påminnet sine egne erfaringer og vil gjerne dele de med meg. Det er mange dramatiske fødsler og historier, men heldigvis er jeg stort sett immun mot slike historier etter å ha jobbet på barselavdelingen.
Det er mange spørsmål, og mange meninger.
Men sånn er det å ha stor mage. Det er jo rare greier. Det synes jeg også.


Men premien, den er perfekt.



Og nå gleder vi oss!

13 kommentarer:

  1. Koselige bilder, kos deg med magen og nyt følelsen av det nye livet som vokser under hjertet ditt.

    Klem

    SvarSlett
  2. Åh, se så små storebrødrene en gang var! Nuuuudelige unger!

    SvarSlett
  3. du får ta det som et kompliment, at fremmede tror du trenger råd ang vaskeservietter etc... :) Ingen tror du er en vordende trebarnemor, men derimot en fresh førstegansfødende:)) Vi gleder oss til en ny kompis iallefall:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Fresh førstegangsfødende...hehe, det var tider ja;)

      Slett
  4. Gravide mager er det vakreste jeg vet!! (sagt det før?)
    Men synes ikke noe om at mange bare tror de har rett til å ta på magen!

    :)

    SvarSlett
  5. Å det er jo veldig hyggelig med magen da. Alle har plutselig en mening og det enkleste er som du sier, mye enklere å bare nikke og smile med. Men nå er det ikke lenge igjen til vi henter inn premien og kan nyte rolige (jeg later fortsatt som) dager.

    Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Om dagene blir rolige eller ikke, så er barselstiden en herlig tid. Bare å glede seg ja :o) Den første permisjonen er helt spesiell!

      Slett
  6. Herlig!! Jeg ble så overrasket over det der første gangen jeg var gravid. Var ikke forberedt på at alle var så interessert. Veldig koselig da! Lykke til med innspurten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi koser oss nå. Takk for lykkeønskninger:)

      Slett
  7. Jeg har også hatt stor mage begge gangene, og får store barn. Men er jo litt morro med STOR mage også :) Selv om det ikke er så stas at storebror sier at mamma har stor mage om mors litt mer hengende mage ;)

    SvarSlett
  8. Koselig! Jeg savner faktisk magen litt, syntes det var så kos når andre vil kjenne babyen sparke der inni:) Hadde stor mage jeg også. Eller hele meg var ganske stor, hihi:)

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  9. Takk for koselig hilsen inne på bloggen min! Legger meg til som følger både her og på instagram! :)
    Du finner forresten meg under navnet jokernord der inne! ;)
    Ønsker deg ei strålende helg! Titter innom snart igjen!
    Klem fra Carina

    SvarSlett