torsdag 27. september 2012

Kindereggtyven

Mamma kommer ruslende inn på stua en torsdags morgen, trøtt og nesten ikke våken. Hun blir møtt av en lys våken guttunge. "Jeg fant et kinderegg!" utbryter han. Mamma gnir søvnen ut av øynene og sier "hæ?"
"Ja!" fortsetter 6åringen, som blir mer og mer ivrig. "Men den hadde ikke noe sjokolade rundt."
Nå  begynner mamma å våkne. Svakt i minne kan hun huske et kinderegg ja, men med sjokolade på. Hun husker tilbake til igår kveld, da lå det et kinderegg i skapet. Rundt og fint, med papir og sjokolade på. Hun husker at hun  hadde veldig lyst på sjokolade.
Hun ser på den fortvilte skolegutten som er overbevist om at det har vært en kindereggtyv her i natt, og mener at dette må vi komme til bunns i. En tyv som har vært å forsynt seg med sjokolade, men lagt igjen leken på bordet. Makan til rar oppførsel.

Ja, det var rart - sier mamma.  Hun noterer dagens oppdrag; Kjøp kinderegg, og ikke spis det.
Ikke spis det, noterer hun igjen. Jepp, det skal hun huske.



6 kommentarer:

  1. Haha. Rart hvordan det er med godtesuget ;) Vi kan jo skylde på disse hormonene, kan vi ikke?

    Klem Kirsti

    SvarSlett
  2. Haha, hva gjør man ikke for litt sjokolade i blant:)

    SvarSlett
  3. Haha, det verste av alt er at jeg skal ikke le - jeg har nok mest sansynlig og helt sikkert gjort noe lignende selv:D
    Men du må huske nå da;)

    Ha ei deilig helg,
    varm klem:)

    SvarSlett
  4. Kan kjenne seg igjen i dette ja! :-)
    Hit fant jeg veien og har lagt meg til som følger!

    Mvh Hilde.

    SvarSlett
  5. Koselig at du vil følge meg videre! :)

    SvarSlett