onsdag 21. november 2012

Mammakos

Storebror står å ser ut i løse lufta. Det er lett å se at han har mange tanker i hodet, det er mye å bearbeide etter en lang dag. Mamma setter seg ved siden av han og spør litt forsiktig; "Kan jeg få en kos, eller...?" Han ser på mamma og gir et bekreftende nikk med hodet.
 Mamma løfter storebror opp i fanget sitt og gir han en god klem på kinnet.
Nei, jeg vil ikke ha en sånn klem - sier han.  Han legger seg inntil mamma, med hodet plassert godt inni halsgropen og på brystet hennes.
Hun tar armene sine godt rundt han og prøver å lette alle hans bekymringer med magiske mammahender.
 
 Det er stille en stund før storebror sier;
"Ah, vet du hvor godt det er å ligge her eller...?"
 
Mamma er litt usikker på hvem sine bekymringer som lettet, men mammahjertet smeltet.

7 kommentarer:

  1. Rett og slett nydelig<3

    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅÅ... kjenner jeg syns sånne klemmer også er skikkelig deilig (og de er også deilige når man er liten og trenger dem).

    Klem

    SvarSlett
  3. awwwh:) finnes det noe bedre? Jeg og Storebror var på mgp-junior konsert, og han måtte løftes opp for å se. Med et fast grep rundt halsen, hørte vi oss gjennom sang etter sang kinn mot kinn, skikkelig klinsj:). Tror ikke musikken var det beste for noen av oss:) Litt godt for de store å få være litt små også:)

    SvarSlett
  4. Åh, så herlig!
    Takk for veldig koselig hilsen hos meg, så fint - da klikket jeg meg jo inn til deg! Nydelige tekster nedover her :)
    Ha en herlig dag!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  5. Hei kjære du:)
    Vil takke for følget i bloggeåret som har vært, gleder meg til å slå lag videre i det nye:)
    Håper du og dine får en fin kveld og at 2013 blir alt dere ønsker.

    Godt Nytt År
    og varm klem:)

    SvarSlett