lørdag 2. mars 2013

Forelska

Storebror sitter gjemt bak Ipaden. Han ser hemmelighetsfull ut. 
Uten å løfte blikket spør han; 
"Hvordan skrives F O R E L S K A?"

Oi, mamma hadde håpet han skulle spørre om et enklere ord. Et ord som var mindre følelsesladet.
 Som "Sykkel". 
Inni mamma raser det en orkan med ord. Ord som hun forbinder med det å være forelska. Noen ord er gode og noen er skikkelig kjipe. 

Hun staver ordet og holder på å sprekke av nyskjerrighet. 
Utenpå er hun helt rolig. 
Det er jo bare et ord, sier hun til seg selv. Ikke helt overbevist.
Men det er jo det." Forelska" er et ord på lik linje som" sykkel".
Helt normalt. Ikke noe å lage styr om.

Men hun må jo bare spørre;  "Hva skriver du da?"
"Ikke tenk på det du." svarer han.
Ok, sier mamma. 
Yeah right. Umulig mammaoppgave. Ikke tenk på det.
 Haha.

5 kommentarer:

  1. Haha. Fine!

    Må si jeg ble litt nysgjerrig selv...

    KLem

    SvarSlett
  2. Hahaha, for et vakkert, morsomt innlegg! :) Jeg ser du også har tre gutter, det er jammen en flott tilværelse :) Takk for koselig hilsen, nå legger jeg meg også til som følger på den fine bloggen din :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du vil følge meg videre! Velkommen :)

      Slett
  3. Tror jeg hadde hatt store problemer med å styre nysgjerrigheten her,
    herlig:)

    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
  4. Herlig!!
    Så koselig blogg du har, også så fine gutter...!
    Klem♥

    SvarSlett