torsdag 6. mars 2014

Kaptein William

Hva skal du bli når du blir stor, spør mamma. 
Som regel får hun "hemmelig agent" som svar, men ikveld har William andre planer;


Jeg og Kevin skal jobbe på en båt, et cruiseskip.

Jeg skal kjøre og Kevin skal servere.

Anette skal  bestemme farten.

Sigurd skal lage mat.

Dani skal synge og være vakt. En syngende vakt. Også kan han selge lekene i lekebutikken. Han kan også selge lypsyl og sånn. 

Jonathan kan sette på lysene og ta inn juletreet. Mamma ler og spør om hvorfor storebror må ta inn juletreet. William ser oppgitt på mamma. "Vi må jo feire jul der også." 

William bobler over med kreative ideer; 
Vi skal ha danseparty og masse godteri.

Vi skal ha en dansende enhjørning. Det er egentlig en statue, men den danser hvis noen betaler. 

Og ingen må gå i sjørøvertunnelen, fordi den fører helt til vannet!
 Du må gå til dødningtunnelen for å komme deg til rommet ditt. William fekter med hendene og forklarer hvordan tunnelene går opp og ned gjennom skipet.  Flammetunnelen fører deg til do. Vannelementet fører deg til treningsrommet.  Der har vi basketball, håndball, tennis og golf.



Hvor skal dere med skipet? lurer mamma. 
Vi skal være i  Norge og noen ganger reiser vi til Dana. Vi har et fly som går til Verdensrommet. Vi har også en bitteliten rakett. William klapper i hendene av glede. Endelig har han en rakett! 


Husk dette; discotunnelen fører deg til kapteinen, og det er meg! 

Men ikke gå i elefanttunnelen! Der er det slanger, og en drage. Og spøkelser. Til og med en FE. Mamma smiler, hun har alltid hatt lyst til å møte en ekte fe. 


En siste ting mamma, sier William. Vi må bygge båten selv og det trenger vi hjelp til. Dere må hjelpe oss, og da skal dere få en overraskelse som takk! 

Selvfølgelig skal vi hjelpe deg med å bygge et cruiseskip, William.
Det skulle bare mangle. 

8 kommentarer:

  1. William😍 Bare ring hvis dere behøver byggehjelp. Jeg er ganske god på flammetuneller. Kjenner en enhjørning også som er klar for danseparty og godteri:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, så bra! Ta med enhjørningen og bli med på bygge-cruiseskip-dugnad. Gleder meg til overraskelsen 😂

      Slett
  2. Så fantastisk gjenkjennelig, tenk at vi får lov til å delta i denne vakre verden? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig med kreative sjeler! Jeg lurer virkelig på hva han kommer til å bli...haha:))

      Slett
  3. Fantastisk å få bli med i fantasiverdenen til disse små :-) Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  4. Høres ut som en super ferie! Flott med den oppklaringa ang Flammetunnell og vannelement da jeg sikkert hadde valgt vannelement og dermed hadde endt opp med evig trening.. Jeg skal ta med mynter til enhjørnings-statuen! Skip o hoi!

    SvarSlett
  5. Dette skipet høres ut som en god plan, jeg hadde lett tatt en tur!
    Og bra de har lypsyl - jeg er avhengig av slike;)

    God ny uke til deg og dine
    varm klem:)

    SvarSlett
  6. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlett